Pages

Sudah bersedia kah kite ?

Assalammualaikum..dengan lafaz Bismillahirahmanirrahim saya mulakan menaip.. :)

Disebabkan cuti sekolah dah mula so, kita dah plan dah nak mane-mane. Betul tak? Ada yang nak pergi bercuti dalam negara lah, luar negara, dan ade juga duduk rumah je(so boring). Dan ayat yang akan ditanya bila cuti sekolah start ialah 'Nanti cuti pergi mane ?'.. dan ayat lain-lain lagi..


Okay sebenarnye bukan nak cerita pasal cuti sekolah ni pergi mana. Tapi nak cerita pasal SPM. Oh May Allah ! Ya ! sekarang bukan sekadar soalan pasal cuti je dapat..wish untuk SPM pun dah dapat..perghh tersangat lah awal right ? tapi nak buat macam mane kita kena hadapinya juga. And terima kasih pada yang wish tu..

Cikgu or orang lain selalu kata Form 4 bukan masa untuk honeymoon. Mase nie lah kita buat preparation untuk SPM. Yup ! memang betul pun. Tapi bila fikir balik..kalau tak buat dari sekarang dan kita akan tertinggal kan? So, punya semangat..okay tahun nie aku tak nak main-main lagi masa belajar..nak fokus sebab tahun depan SPM..tapi..tak tahulah nak cakap mana lagi kan..Result pun cukup-cukup makan je..Allah..

Bila orang tanya kita result..Ya Allah malunye nak bagitau. tapi nak buat macam mane takat tu je kut kite mampu..redo dan berusaha lagi. 

So, untuk SPM nie kena lah tanamkan azam yang lebih bagus untuk bantu naik kan semangat ! Jadi kita kena lah bersedia dari segi fizikal, rohani dan mental. Lakukan sehabis baik dan serahkan yang lain kepada Allah. 

"SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK AKAN MENSIA-SIAKAN USAHA HAMBANYA"

Bittaufiq wannajah !
SPM 2013 :)

No comments:

Post a Comment

Syukran