Pages

USRAH

Bismillah.

Sebelum masuk U. Kak Saf bagi nasihat supaya cari kawan yang betul, jaga diri dan cari Usrah. Kak Saf ni dah macam akak sendiri. Selalu bagi nasihat pada aku. Alhamdulillah Allah bagi peluang aku kenal dengan dia.

Lepas berapa bulan masuk U aku tak jumpa lagi Usrah dekat situ. Lagipun kalau ajak roomate aku pergi masjid dia malas nak pergi. Lepastu, tiba tiba ada dapat whatsapp dari seseorang ajak pergi usrah under satu persatuan dekat kampus. Masa tu rasa excited lah. Cuba jugak ajak roomate tapi dia tak nak. Masa tu dalam hati antara nak or tak nak ek pergi.

Then, bagitahu kat kawan yg ada usrah. Lepastu dia bagi semangat pergi je usrah tu. Nak dapat ilmu kan. Ilmu akhirat.

Akhirnya. mengambil keputusan untuk pergi ke masjid join usrah tu dan jalan sorang sorang. Tak kesah sebab masjid tak jauh sangat dari kolej.

Bila join tu rasa macam kita tak berseorangan. Sebab tak rasa sorang je pakai tudung labuh. MasyaAllah dan kakak yang senior semua baik baik. Ya Rabbi. Seronok yang amat.

Setiap kali usrah mesti lah aku datang sebab kita rasa ukhuwah dia kat situ. Aku sayang mereka!

Then, ada kem. Series kem dia memang best.

Sekarang aku menghitung hari nak tinggalkan mereka. Sem depan kemungkinan besar dah tak beljar dekat kampus yang sama. Nak nanges!

Ya Allah kuatkan jodoh aku dengan mereka. Aku tak nak berpisah dengan mereka.

No comments:

Post a Comment

Syukran